„I z kamenů, které nám leží v cestě, je možné vystavět něco krásného.“
J. W. Goethe

Didaktické pomůcky nejen pro MŠ

Pozor, otevřeno v novém okně. PDFTiskEmail

Základním produktem je KOUZELNÝ PYTLÍK

V Kouzelném pytlíku najdete:

  • Sadu třiceti malých polštářků v pěti barvách připravených jako didaktická pomůcka pro práci pedagogů v předškolních zařízeních, speciálních školách i základních školách. Náplní polštářků jsou slupky z pohanky, které jsou výborným přírodním materiálem podporujícím didaktické využití, jako je grafomotorika, jemná motorika, zdravotní cvičení, relaxační techniky, hudební doprovod, skupinové činnosti…


Vlastnosti pohanky – slupky pohanky jsou pružné, jemné a přizpůsobivé. Díky akumulačním schopnostem pohanky lze polštářek nahřát, nejlépe na sluníčku, nebo v mikrovlnné či běžné troubě i na topení a pak přiložit na tělo. Prohříváním uvolněný léčivý rutein příznivě působí na pevnost cévních stěn a uvolňuje ztuhlé svalstvo.

  • Sadu pěti malých polštářků v jedné barvě. Náplní jsou různé přírodní materiály, které se liší nejen strukturou, ale i váhou. Děti poznávají při přesýpání náplně obsah polštářku a tím si rozvíjejí smyslové vnímání (hmat, sluch, zrak).

  • Velký látkový pytel na uchovávání polštářků

 

Kouzelný pytlík v tuto chvíli již v MŠ plně využívají. O své zkušenosti s touto didaktickou pomůckou se s námi podělily Mgr. Jana Dvořáková a paní Ludmila Pechancová:

Mgr. Jana Dvořáková, MŠ Závodu míru, Pardubice
Kouzelný pytlík je psychomotorická pomůcka, se kterou si naše děti zábavnou formou procvičují základní pohybové dovednosti. Používáme jej u nás zejména při běhání a skákání. Dále jej využíváme při zdravotním cvičení, kdy se zaměřujeme na správné držení těla a vyrovnávání svalové dysbalance. Polštářky jsou vhodné i k relaxačním technikám, kdy u dětí dochází k uvolnění a uvědomění si vlastního těla. Tyto barevné předměty přímo vybízejí k didaktickým hrám, kdy se dětí učí rozlišovat a pojmenovat barvy. Při hrách spolu děti spontánně komunikují, spolupracují nebo se učí si partnera pro hru vyhledat.

Ludmila Pechancová, MŠ U Stadionu, Česká Třebová
Na využívání barevných polštářků jsme si poměrně rychle zvykly. Osvědčuje se nám při různých aktivitách, kreativitě se meze nekladou. Zde je několik konkrétních příkladů:
Poznávání barev v kombinaci s pohybem – děti hrají různé hry, skupinky jsou označeny podle barev polštářků (zelená, modrá…). Mají za úkol se polštářkem trefit do terče nebo do kyblíku. Polštářek letící vzduchem je bezpečný, nikomu neublíží, neodrazí se, zůstává ležet.
Pohybové hry – barevné polštářky na zemi přeskakujeme, překračujeme nebo mezi nimi běžíme slalom.
Rovná záda – každé dítě má svůj polštářek, dá si jej na hlavu a chodí s ním.
Prostorové vnímání – dle instrukcí děti přesouvají polštářek z ruky do ruky, před a za tělem, nad hlavou, kolem těla, pod kolenem, umisťují jej před či za jiný předmět, atp. Každý cvik opakujeme 6 – 8 krát.
Jemná motorika vhodná spíše pro větší děti – polštářek uchopíme jen mezi dvěma prsty – např. palec a ukazováček nebo palec a prostředníček. Je třeba se na to soustředit. Obtížnější je totéž udělat také za zády, kdy na prsty dítě nevidí.
Udržení rovnováhy – položíme polštářek na nárt a noha s ním jede nahoru jako výtah, stojíme na jedné noze. Nohy střídáme. Trénujeme také dřepy s polštářkem na hlavě nebo v tureckém sedu otáčíme hlavou doprava a doleva. Nebo děti dělají ježka, který leze s jablíčky na zádech – místo jablek mají na zádech jeden či více polštářků.
Motorika vleže – děti leží na zádech, polštářek vyhazují nad sebe a zase jej chytají.
Relaxace – s polštářkem na bříšku hluboký nádech a výdech, krtek zvedá hromádku.
Před matematické představy – porovnáváme s dětmi, co je více či méně, případně počty polštářků apod.
Rytmické cítění – děti vybubnovávají rytmy do polštářků
Hmatové vjemy – při použití pěti „hmatek" s různou náplní děti poznávají rozdíl mezi materiály uvnitř pohmatem, určují nejlehčí polštářek. Poznávání je možné také nohou při šlápnutím na polštářek.

 

 

Dalšími produkty jsou:

HMATKY
Sada obsahuje šest malých polštářků v základních barvách. Náplní je šest různých přírodních materiálů, které se liší nejen strukturou, ale i váhou. Děti hmatem hledají různé náplně, dále mohou rozlišovat, který z materiálů je vetší - menší, těší - lehčí, kulaté - hranaté, atd. Sada je včetně látkového pytlíku na uchovávání polštářků a vzorků náplní.

ABECEDA 
V sadě najdete sedmadvacet malých polštářků, jejichž náplní jsou pohankové slupky. Polštářky jsou potištěny velkými tiskacími písmeny abecedy. Pomůcka je určena k hravé výuce základní abecedy. Sada je včetně látkového pytle na uchovávání polštářků. Sadu lze rozšířit o znaky (ˇ´°).

SAMOHLÁSKY
Sada obsahuje deset malých polštářků (náplň pohankové slupky) s potiskem samohlásek A, E, I, O, U. Jednotlivé samohlásky jsou v sadě 2x. Pomůcka je určena k výuce samohlásek a doplnění didaktické pomůcky „ABECEDA“. Díky samohláskám je možné skládat více slov.

ČÍSLICE
Sada obsahuje deset malých polštářků (náplň pohankové slupky) s potiskem číslic 0-9. Pomůcka je určena k hravé výuce čísel.
Sada je včetně látkového pytlíku na uchovávání polštářků. Sadu lze rozšířit o znaménka (+ - =).

PEXESO
Sada obsahuje deset malý polštářků v jedné barvě. Náplní je pět různých přírodních materiálů, které se liší nejen strukturou, ale i váhou. Děti hmatem hledají dvě stejné náplně.
Sada je včetně látkového pytlíku na uchovávání polštářků a vzorků náplní.

 

 

 

 

Didaktické pomůcky jsou zdravotně nezávadné. Obsah polštářků je přírodní materiál.

Údržba: Polštářky mají snímatelný povlak, který lze prát odděleně na 40 ˚C. Pytel se doporučuje žehlit naruby.

Dotazy a objednávky zasílejte na e-mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Český výrobek – ruční práce.