Vzdělávání dospělých, primárně pedagogů a ředitelů mateřských škol v oblasti profesního a osobnostního rozvoje.

Základní informace o seminářích

Osobnostně sociální rozvoj pedagogů – komunikace jako účinný nástroj spolupráce

Osobnost nedělá titul, osobnost dělá pocit, který vedle některých lidí máš“

Osobnost pedagoga, jak důležitá dvě slůvka, když se díváme na naše školství. Profesionalita, empatie, komunikace, tím vším se zabýváme v rámci dalšího vzdělávání.

My chceme jít více ke kořenům, k začátku, k osobnosti.

Zveme vás k nahlédnutí do osobnostně sociálního rozvoje, do významu slov komfortní zóna, kompenzační mechanismy nebo psychická stabilita.

Společně se podíváme, co o své osobnosti víme, kam směřujeme, co nás brzdí, a naopak, co je naším hnacím motorem na cestě životní i profesní.

Pojďme si vyblokovat čas a obrátit pohled k sobě samé,
věřím, že to pomůže nám, ale také našim blízkým, kolegyním
i dětem, které máme ve třídě. Těším se na setkání s vámi.

Květa Hrbková


Akreditace: č.j.: MSMT- 13738/2022-2-432

Časová dotace: 8 vyučovacích hodin

Osobnostně sociální rozvoj pedagogů – asertivní komunikace a chování

Asertivita představuje ucelený komunikační styl, který zohledňuje nejen komunikační dovednosti, ale i stabilitu osobnosti. Asertivita je umění prosadit se a zároveň respektovat potřeby druhých. Být asertivní znamená stát si na svých právech bez toho, abychom ponižovali druhého. Znamená to také, že uznáme právo druhého na jeho názor..

Seminář přináší nástroje, směřující k osvojení si asertivní techniky tak, aby se pedagog uměl rozhodovat sám za sebe, za rozhodnutí nesl odpovědnost a také přispěl svým chováním ke stabilitě pracovního týmu a celkově dobré náladě v rámci školy.

Cílem semináře je předat účastníkům informace k tématu asertivity a řešení konfliktů, vyjasnit rozdíly mezi agresivní, pasivní a asertivní komunikací a z toho vyplývající nástroje k řešení nepříjemných až konfliktních situací.
Prohloubit povědomí účastníků o významu komunikace a sdílení v pracovních kolektivech, ale i v osobním životě. Přispět k uvědomění si sama sebe a dokázat klidně obhájit svůj názor, pomocí argumentace a zvládnutí vlastních emocí.


Akreditace: č.j.: MSMT- 13738/2022-2-432

Časová dotace: 8 vyučovacích hodin

Zástupkyně ředitelky mateřské školy – most mezi ředitelkou a pracovním týmem

Zástupce ředitele je nejbližším spolupracovníkem ředitele školy ve všech oblastech řízení. Je v kontaktu se všemi partnery pedagogického procesu – s ostatními pedagogy školy, dětmi, rodiči i s veřejností.

S ředitelem školy by měl zástupce ředitele tvořit nerozlučný tandem, jehož společným cílem je neustálý rozvoj a posun školy dle předem stanovené vize.

Jaké by měl mít kompetence a jak si vybrat toho „správného“ zástupce?
Jak si nastavit pravidla spolupráce mezi ředitelem a zástupcem?
Jak by měla vypadat náplň práce zástupce MŠ?

Na tyto i mnohé jiné otázky nejdete odpovědi na semináři, který je určen pro nové, ale i stávající zástupkyně ředitelky mateřské školy.


Akreditace: č.j.: MSMT- 13738/2022-2-432

Časová dotace: 8 vyučovacích hodin

Upevnění pozice ředitelky mateřské školy

Seminář je určen pro ředitele, případně i zástupkyně mateřských škol.

Hlavními náměty k diskuzi budou témata, která většinu ředitelů tíží, tj. zda může být ředitel i dobrý pedagog, kdy vykonávat přímou pedagogickou činnost, jak a co delegovat, koho, kdy a za co odměňovat, hospitační činnost, vedení pedagogických rad a porad, základní povinná pedagogická dokumentace v ředitelně a ve třídě i další aktuální témata.


Akreditace: č.j.: MSMT- 13738/2022-2-432

Časová dotace: 8 vyučovacích hodin

Základy osobnostně sociálního rozvoje

Tlak společnosti na pedagoga je veliký. Předpokládáme profesní fundovanost, psychickou stabilitu, umění řešit osobní problémy i výborně komunikovat.

Seminář Základy osobnostně sociálního rozvoje přináší ucelenou koncepci podpory a ujasnění základních prvků směřujících k rozvíjení osobnosti pedagoga.

Primárně se budeme zabývat čtyřmi oblastmi rozvoje, a to je práce se stresem a následná prevence vyhoření, psychická stabilita pedagoga a zvládání složitých situací, komunikace jako základní prvek dorozumění mezi kolegy, ale i s rodiči a v neposlední řadě umění odpočívat, hledat cesty jak „dobít baterky“ aktivně i pasivně.

Akreditace: č.j.:  MSMT- 13738/2022-2-432

Časová dotace: 8 vyučovacích hodin

Hranice a rituály ve výchově dětí

Hranice-limit je prvek, proces, děj, který nám v konkrétní situaci v něčem brání a zároveň nás v tutéž chvíli před něčím chrání. Tato funkce hranic je nenahraditelná i pro postup socializace. Primárně přináší pocit bezpečí a jistoty. Hranice učí děti trpělivosti, toleranci, upevňuje vůli.

S problematikou limitů je úzce spjata výchova, začleňování jedince do společnosti v největší obecnosti. Dítě vychovávané bez limitů je složitě integrovatelné a velmi těžce si nachází kamarády. Navíc tvrdě limituje ostatní.

Rituál je činnost, kterou vykonáváme s přesným pořadím jednotlivých kroků. Svým způsobem je to obřad, který opakujeme, aniž bychom si jeho platnost plně uvědomovali. Týká se každodenních činností stejně jako ustálených a ritualizovaných zvyků. I rituály jsou v rámci výchovy pro děti zdrojem klidu a bezpečí, protože dítě ví, co bude následovat.


Akreditace: č.j.:  MSMT- 13738/2022-2-432

Časová dotace: 8 vyučovacích hodin